Nootkaat is een familiebedrijf en opgericht in 1953. Het bedrijf importeert huishoudelijke producten zoals stofzuigers, schoonmaak artikelen en decoratie artikelen zoals kussens en kaarsen. De klanten van Nootkaat zijn voornamelijk retailers en groothandelaren. Nootkaat is een handelsbedrijf en is de afgelopen jaren flink gegroeid in omzet. De distributie vindt plaats vanuit twee magazijnen en klanten bevinden zich in alle Europese landen.
Er is veel concurrentie en de marges zijn laag. Inmiddels staat de derde generatie klaar om het bedrijf over te nemen. Vader en zoon discussiëren de laatste tijd vaak over de marktsituatie en vragen zich af hoe ze concurrentievoorsprong kunnen ontwikkelen. De zoon vindt dat er flink geïnvesteerd moet worden om überhaupt te kunnen overleven. Een nieuwe webshop, gerobotiseerd magazijn of bedrijfsovername staan hoog op het verlanglijstje. Logistiek personeel is bijna niet te krijgen en hierdoor is het serviceniveau tot het dieptepunt gedaald.
Het kost op dit moment ontzettend veel energie om alle klanten tevreden te houden. Vader twijfelt en vraagt zich af of het bedrijf deze investeringen kan dragen. Ze besluiten een gesprek aan te gaan met Straval. De businesspartner van Straval stelt voor om een waardebepaling te maken van de operatie. Tegelijk brengt hij een advies uit hoe de operatie verbeterd kan worden.
Lees hier het hele verhaal over Nootkaat
©2025 Straval – Strategy by Valuation Privacy Cookies
Website door 2nd Chapter